مطالب مفید, آزمایشات

آزمایش هپاتیت ب HBV PCR

آزمایش هپاتیت ب HBV PCR چیست؟| نوبت فوری آنلاین | پوشش بیمه، دقیقترین نتایج، جوابدهی سریع

آزمایش هپاتیت ب HBV PCR روشی برای تشخیص هپاتیت بی در بدن بیماران کبدی است. این آزمایش و مبنای تشخیصی آن  یکی از مهم‌ترین و دقیق‌ترین روش‌ها برای تشخیص عفونت ویروس هپاتیت B در بدن انسان است. این آزمایش بر مبنای تکثیر ژنتیکی مواد ژنتیکی ویروس HBV انجام می‌شود. وقتی متخصص می‌خواهد متوجه شود که هپاتیت تشخیصی یا مشکوک عارضه‌ای ژنتیکی است آزمایش هپاتیت ب HBV PCR را توصیه می‌کند.

وقتی که ویروس HBV وارد بدن می‌شود، این ویروس دی‌ان‌ای (DNA) خود را به سلول‌های کبدی متصل می‌کند. در آزمایش هپاتیت ب HBV PCR، نمونه‌ای از خون، سرم یا مایعات بدنی گرفته می‌شود. در ادامه  DNA ویروس HBV از این نمونه با استفاده از پلیمراز (Enzyme) PCR تکثیر می‌شود. این تکثیر ژنتیکی باعث افزایش تعداد کپی‌های DNA ویروس HBV در نمونه می‌شود. در نهایت با اندازه‌گیری تعداد کپی‌ها، میزان ویروس در بدن تعیین می‌شود.

آزمایش هپاتیت ب HBV PCR  به دلیل حساسیت بالا و توانایی تشخیصی بسیار مورد توجه است. چرا که حتی کمترین مقادیر ویروسHBV، در زمان‌های ابتدایی عفونت ویروسی و همچنین پیگیری درمان‌های هپاتیت B قابل تشخیص است. همچنین، این آزمایش در تشخیص انتقال عمودی هپاتیت B از مادر به نوزاد نیز کاربرد دارد. این تکنیک پیشرفته به پزشکان امکان می‌دهد تا عفونت هپاتیت B را دقیق تشخیص داده و برنامه‌های درمانی مناسب را اجرا کنند.

نوبت دهی غیر حضوری (آنلاین) و پیگیری در سریع‌ترین زمان، مرکز خدمات سلامت گوارش و کبد حکمت، با کلیک روی دکمه‌های زیر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *