مطالب مفید, آزمایشات

آزمایش هپاتیت ث HCV PCR کمی

آزمایش هپاتیت ث HCV PCR کمی چیست؟| نوبت فوری

آزمایش هپاتیت ث HCV PCR کمی به منظور تشخیص بیماری هپاتیت سی انجام می‌شود. هپاتیت C یک نوع التهاب کبدی است که توسط ویروسی به همین نام ایجاد می‌شود. تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان، به این ویروس آلوده‌اند و این افراد تقریباً به 180 میلیون نفر می‌رسند. ژنوم ویروس هپاتیت C از یک زنجیره RNA با تقریباً 9500 نوکلئوتید تشکیل شده است.

در مقایسه با سایر ویروس‌های هپاتیت مانند D، B، A و یا E، عفونت با ویروس هپاتیت C به صورت معمول منجر به بیماری کبدی مزمن می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم این بیماری این است که در اکثر موارد، برای مدت طولانی بدون نشانه و علائم ظاهری پیش می‌رود. بنابراین کاملا واضح است که در مراحل اولیه بیماری آزمایش هپاتیت ث HCV PCR کمی انجام شود و درمان آغاز گردد.

هم اکنون، ترکیب اینترفرون آلفا با ریباویرین به عنوان درمان مؤثر و تنها روش معتبر در برابر ویروس هپاتیت C شناخته می‌شود. این ترکیب در بسیاری از موارد موفقیت آمیز بوده و اثربخشی خوبی در کنترل عفونت و کاهش آسیب به کبد داشته است. با ادامه تحقیقات، امیدواریم که در آینده به روش‌های دیگری برای کنترل و درمان هپاتیت C دست یابیم.

آزمایش هپاتیت ث HCV PCR کمی معمولا بعد از ۲ ماه از آلودگی بدین ویروس آن را تشخیص می‌دهد. اگر این بیماری تشخیص داده شود و بیمار تحت درمان قرار گیرد دوباره آزمایش هپاتیت ث HCV PCR کمی توصیه می‌شود. پایش بیماری بعد از تجویز دارو و درمان یکی از مهم‌ترین کارهای پزشکان است و جای نگرانی ندارد.

نوبت دهی غیر حضوری (آنلاین) و پیگیری در سریع‌ترین زمان، مرکز خدمات سلامت گوارش و کبد حکمت، با کلیک روی دکمه‌های زیر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *