مطالب مفید, آزمایشات

آزمایش هپاتیت دی HDV

آزمایش هپاتیت دی HDV

آزمایش هپاتیت دی HDV برای بیماران کبدی به طور کامل توصیه می‌شود. هپاتیت دی یک نوع بیماری ویروسی است که التهاب کبد را ایجاد می‌کند و معمولاً در افراد مبتلا به هپاتیت بی اتفاق می‌افتد. برای تشخیص هپاتیت دی، اطلاعات تاریخچه پزشکی فرد، معاینات فیزیکی و آزمایش خون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ویروس زمانی اثرات خود را بر روی فرد دارد که هم‌زمان با هپاتیت بی یا بعد از آن ابتلا کند. هپاتیت دی از سایر نوع‌های هپاتیت ویروسی شدیدتر است و می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برای سلامت فرد به همراه داشته باشد. اما امید می‌رود به کمک تشخیص به موقع و آزمایش هپاتیت دی در کلینیک حکمت بتوان عوارض آن را کاست.

برای تشخیص هپاتیت D یا همان هپاتیت دلتا، از دو آزمایش مختلف استفاده می‌شود که عبارت‌اند از:

  1. تست آنتی‌بادی دلتا (Anti-HDV Antibody Test): این آزمایش برای تشخیص آنتی‌بادی‌های موجود در خون افراد استفاده می‌شود. افرادی که در گذشته بهبود یافته‌اند و یا در حال حاضر به هپاتیت دلتا مبتلا هستند، بیشتر آنتی‌بادی‌های ضد هپاتیت دلتا را در خون خود دارند. اگر نتیجه این تست مثبت باشد، احتمال مبتلا به هپاتیت دلتا وجود دارد و افراد نیاز به تست دوم خواهند داشت.
  2. تست RNA هپاتیت دلتا (Hepatitis D RNA Test): این آزمایش برای تایید عفونت فعال هپاتیت دلتا در بدن انجام می‌شود. اگر تست آنتی‌بادی دلتا مثبت ولی تست RNA هپاتیت دلتا منفی باشد، احتمال عفونت فعال و جدید هپاتیت دلتا تقریبا بعید است. اما اگر تست RNA هپاتیت دلتا نیز مثبت باشد، این نشان‌دهنده وجود عفونت فعال هپاتیت دلتا در بدن است.

نوبت دهی غیر حضوری (آنلاین) و پیگیری در سریع‌ترین زمان، مرکز خدمات سلامت گوارش و کبد حکمت، با کلیک روی دکمه‌های زیر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *