مطالب مفید, مانومتری

مرکز انجام مانومتری مری

مرکز انجام مانومتری مری _ کلینیک تخصصی حکمت شیراز

مرکز انجام مانومتری مری یک مرکز پزشکی است که برای انجام یک آزمایش تشخیصی جهت ارزیابی عملکرد مری، مجهز است. مانومتری مری یک روش ایمن و موثر برای ارزیابی انقباضات مری، فشار مری، و ریفلاکس اسید است.

یک مرکز انجام مانومتری مری باید دارای تجهیزات و امکانات لازم برای انجام مانومتری مری به صورت ایمن و موثر باشد. این تجهیزات شامل یک لوله مانومتری، یک دستگاه ضبط داده‌ها و یک دستگاه بیهوشی یا آرام بخش است.

مرکز انجام مانومتری مری باید توسط پزشکان و پرسنل آموزش دیده در زمینه مانومتری مری اداره شود. این پزشکان و پرسنل باید تجربه و دانش لازم برای انجام مانومتری مری به صورت ایمن و دقیق را داشته باشند.

تجربه و دانش پزشک و پرسنل، تجهیزات و امکانات مرکز و هزینه مانومتری مری در هنگام انتخاب مرکز انجام مانومتری مری بسیار مهم هستند. اگر نیاز به انجام مانومتری مری دارید، توصیه می‌شود برای انتخاب مرکز انجام مانومتری مری از پزشک خود یا یک متخصص گوارش مشاوره بگیرید. اما کلینیک حکمت با ارائه متنوع‌ترین خدمات در کنار شما عزیزان است. جهت انجام دقیق معاینات شما، این کلینیک با متخصصان مجرب و باتجربه همکاری کرده و همچنین مجهز به پیشرفته‌ترین و جدیدترین تجهیزات است.

در این مطلب به صورت کامل در مورد مرکز انجام مانومتری مری صحبت می‌کنیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه موارد زیر را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

  • مانومتری مری چیست؟
  • نحوه انجام ک مانومتری مری در کلینیک حکمت
  • و…

نوبت دهی غیر حضوری (آنلاین) و پیگیری در سریع‌ترین زمان، مرکز خدمات سلامت گوارش و کبد حکمت، با کلیک روی دکمه‌های زیر:

مرکز انجام مانومتری مری _ مانومتری مری چیست؟

مرکز انجام مانومتری مری _ مانومتری مری چیست؟
مرکز انجام مانومتری مری _ مانومتری مری چیست؟

آزمایش مانومتری مری برای سنجش عملکرد صحیح مری به کار می‌رود. در واقع وقتی شما چیزی را قورت می‌دهید، مری منقبض می‌شود؛ آزمایش مانومتری مری نیز به وسیله بررسی این انقباضات، توان و هماهنگی عضلات مری در انتقال غذا به معده را اندازه‌گیری می‌کند.

این آزمایش به وسیله یک لوله منعطف و باریک به نام کاتتر انجام می‌شود؛ که نسبت به فشار حساس بوده و فشاری که ماهیچه‌های مری و دریچه‌های بخش بالایی و پایینی مری ایجاد می‌کنند را اندازه می‌گیرد.

مانومتری مری دو نوع دارد که شامل مانومتری معمولی و مانومتری با وضوح بالا هستند؛ مانومتری با وضوح بالا از آنجا که از سنسورهای فشار بیشتری استفاده می‌کند؛ نسبت به مانومتری معمولی نتایج دقیق‌تری به دنبال دارد.

در واقع زمانی که در عملکرد ماهیچه‌های مری اختلال و مشکلی وجود داشته باشد؛ علائمی از جمله سوزش سر دل، اختلال در بلع و در قفسه سینه می‌توانند هشداری برای مشکل در مری باشند.

در این هنگام شما با مراجعه به یک مرکز انجام مانومتری مری مطمئن، می‌توانید جویای علت این علائم بوده و در صورت وجود مشکل فورا درمان را آغاز نمایید.

آزمایش مانومتری مری به صورت سرپایی و بدون بیهوشی و داروهای آرام‌بخش انجام می‌شود؛ در طول آزمایش چندان درد غیر قابل تحملی احساس نمی‌شود.

مرکز انجام مانومتری مری _ نحوه انجام مانومتری مری

مرکز انجام مانومتری مری _ نحوه انجام مانومتری مری
مرکز انجام مانومتری مری _ نحوه انجام مانومتری مری

بعد از انجام آمادگی‌های لازم برای این آزمایش، شما به مرکز انجام مانومتری مری مراجعه کرده و پزشک شما یا پرستار گلوی شما را بی‌حس خواهند کرد.

این کار با با اسپری داروی بی‌حسی یا ژل بی‌حسی در بینی؛ گلو و یا هردو انجام می‌شود و باعث بی‌حس شدن مجاری بینی شما می‌شود.

سپس پزشک شما کاتتر را از طریق بینی به داخل گلوی شما می‌فرستد؛ این کار ممکن است سوزش کمی در بینی شما ایجاد کند.

سپس شما روی تخت معاینه دراز کشیده یا می‌نشینید و بعد از ثابت کردن لوله به وسیله چسب، به مسیله نی چند جرعه کوچک آب می‌نوشید.

در این هنگام کاتتر سرعت، فشار و الگوی انقباضات ماهیچه‌های مری شما را در کامپیوتر متصل به خود ثبت می‌کند.

در طول انجام مانومتری مری شما باید بدون صحبت و حرکت باشید؛ به آرامی و نرم تنفس کنید و تنها هر زمان که از شما خواسته شد آب را قورت دهید.

در مرحله آخر بعد از بررسی سرتاسر مری تا ابتدای معده، کاتتر به آرامی از بینی خارج خواهد شد. این آزمایش حدودا 30 تا 45 دقیقه به طول خواهد انجامید.

در آخر شما می‌توانید بدون نیاز به بستری به خانه بازگشته و 30 دقیقه بعد از انجام آزمایش در صورت تمایل غذا میل نمایید.

نتایج تست شما حدودا 3 تا 4 روز بعد از انجام آزمایش آماده می‌شود؛ سپس شما بعد از مراجعه به مرکز انجام مانومتری مری می‌توانید شرح نتایج را از پزشک خود دریافت نمایید.

معرفی بهترین مرکز انجام مانومتری مری

اندوسکوپی معده _ کلینیک تخصصی حکمت
اندوسکوپی معده _ کلینیک تخصصی حکمت

مسلما مهم‌ترین اقدام قبل از انجام مانومتری مری، یافتن یک مرکز انجام مانومتری مری مطمئن بوده؛ تا بتواند این آزمایش را به صورت کاملا ایمن و با به حداقل رساندن عوارض برای شما انجام دهد.

در این بخش مفتخریم کلینیک حکمت را به عنوان بهترین مرکز انجام مانومتری مری به شما عزیزان معرفی کنیم.

کلینیک حکمت شیراز یک کلینیک تخصصی گوارش بوده و با گردآوری بهترین متخصصین گوارش و فراهم نمودن تجهیزات مدرن در این حوزه؛ بهترین پیشنهاد جهت انجام آزمایش مانومتری مری و همچنین سایر اقدامات درمانی مربوط به دستگاه گوارش برای شما عزیزان خواهد بود.

خدماتی که بهترین کلینیک تخصصی گوارش شیراز برای بیماران خود انجام می‌دهد عبارتند از:

  • مانومتری مری و انورکتال
  • کولونوسکوپی و اندوسکوپی
  • داروخانه و تجهیزات پزشکی
  • بیوفیدبک و اندوسونو
  • آزمایش فیبرو اسکن کبد
  • پی اچ متری 24 ساعته
  • تشخیص و نمونه برداری از سرطان‌ها

شما عزیزان می‌توانید برای مراجعه به مرکز انجام مانومتری مری حکمت، همچنین مراجعه به متخصص آنورکتال و بهترین دکتر متخصص گوارش در شیراز؛ به راحتی از طریق سایت کلینیک حکمت اقدام به گرفتن نوبت کرده و در سریع‎ترین زمان ممکن نوبت خود را دریافت نمایید.

مرکز انجام مانومتری مری _ هزینه انجام آزمایش مانومتری مری

مرکز انجام مانومتری مری _ هزینه مانومتری مری
مرکز انجام مانومتری مری _ هزینه مانومتری مری

در حقیقت هزینه مانومتری مری به عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی مرکز انجام مانومتری مری ؛ شهری که در آن قصد انجام مانومتری مری را دارید و همچنین نوع پوشش بیمه شما دارد.

بسیاری از افراد بدون اطلاع از اینکه آیا بیمه آن‌ها بخشی از هزینه آزمایش مانومتری مری را تقبل می‌کند یا خیر؛ این آزمایش را به صورت آزاد انجام می‌دهند.

پیشنهاد می‌شود قبل از انجام این آزمایش؛ با مرکز بیمه خود تماس گرفته و در مورد پرداخت بخشی از هزینه آزمایش مانومتری مری سوال فرمایید.

مرکز انجام مانومتری مری _ آمادگی برای انجام مانومتری مری

مرکز انجام مانومتری مری _ آمادگی‌ها
مرکز انجام مانومتری مری _ آمادگی‌ها

ممکن است پزشک از شما بخواهد برای انجام مانومتری مری موارد زیر را رعایت فرمایید:

  • حداقل 6 تا 8 ساعت قبل از انجام این آزمایش خوراکی میل نفرمایید. افرادی که مشکوک به بیماری آشالازی هستند باید مدت بیشتری ناشتا باشند.
  • تمام بیماری‌های خود و دارو و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید را به پزشک خود اطلاع دهید؛ زیرا ممکن است بعضی داروها با آزمایش مانومتری مری در تداخل باشند.
  • در روز آزمایش حتما مدارک پزشکی گفته شده توسط پزشک؛ مانند گزارش رادیوگرافی مری و نامه درخواست مانومتری مری را با خود به همراه داشته باشید.
  • از 24 ساعت قبل از انجام این آزمایش از مصرف قهوه خودداری فرمایید.
  • یک بطری آب با حرارت معمولی و غیر سرد را با خود همراه داشته باشید.
  • در صورتی که باردار هستید و یا فکر می‌کنید که باردار باشید به پزشک خود اطلاع دهید.

در طول آزمایش مانومتری مری شما داروی آرام‌بخشی دریافت نخواهید کرد و توانایی رانندگی خواهید داشت.

به پیشنهاد مرکز انجام مانومتری مری حکمت ، حتما دستورالعمل‌های آمادگی که توسط پزشک به شما داده خواهد شد را با دقت دنبال فرمایید؛ تا نتایج آزمایش شما دقیق باشد و نیازی به انجام دوباره آن نداشته باشید.

مواردی که می‌توانند در نتایج آزمایش مانومتری مری تاثیر منفی بگذارند!

مرکز انجام مانومتری مری _ مواردی که در نتایج مانومتری مری تاثیر منفی می‌گذارند
مرکز انجام مانومتری مری _ مواردی که در نتایج مانومتری مری تاثیر منفی می‌گذارند

بعضی موارد می‌توانند در نتایج آزمایش مانومتری مری تاثیر گذاشته و دقت این آزمایش را کاهش دهند؛ بعضی از این موارد مهم عبارتند از:

  • از یک روز قبل از انجام ازمایش در مرکز انجام مانومتری مری ، از مصرف داروهای آنتی کولینرژیک که می‌توانند باعث باریک شدن مری شوند خودداری نمایید.
  • از حداقل یک روز قبل از انجام آزمایش مانومتری مری، از مصرف سیگار خودداری نمایید؛ چرا که نیکوتین موجود در سیگار می‌تواند با ایجاد اسپاسم در مری، بر نتایج آمایش تاثیر منفی بگذارد.
  • از 24 ساعت قبل از انجام این تست از نوشیدن قهوه و کافئین پرهیز نمایید؛ زیرا کافئین می‌تواند باعث افزایش انقباضات مری شود و در نتایج مانومتری تاثیر بگذارد.
  • داروهای مسدود کننده کانال کلسیم باید با مشورت پزشک از یک روز قبل از آزمایش مانومتری مری قطع شده و یا محدود شوند؛ چرا که این داروها که برای فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی مصرف می‌شوند می‌توانند شل شدن عضلات اسفنکتر تحتانی مری شوند.
  • مصرف داروهای آرام‌بخش را حداقل از 12 ساعت قبل از تست مانومتری مری قطع نمایید.

توصیه می‌شود اگر هر نوع داروی دیگری استفاده می‌کنید در مورد آن با پزشک خود مشورت نمایید؛ همچنین اگر رعایت موارد بالا می‌توانند برای شما مشکل‌ساز باشند این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

چرا باید مانومتری مری انجام دهیم؟

مرکز انجام مانومتری مری _ دلایل انجام مانومتری مری
مرکز انجام مانومتری مری _ دلایل انجام مانومتری مری

در این بخش با مرکز انجام مانومتری مری حکمت همراه باشید؛ تا شما را با دلایلی که ما را به انجام مانومتری مری نیارمند می‌سازند؛ بیماری‌هایی که با این آزمایش تشخیص داده می‌شوند و همچنین علائم و عوامل ایجاد بیماری مری آشنا کنیم.

1. آزمایش مانومتری مری به تشخیص کدام بیماری‌ها کمک می‌کند؟

در حقیقت آزمایش مانومتری مری اولین آزمایشی نیست که پزشک با توجه به علائم، برای شما تجویز نماید.

پزشک شما بعد از این که از طریق آزمایش‌هایی مانند اشعه ایکس؛ احتمال سایر بیماری‌ها از جمله انسداد و تنگی مری، فنق هیاتال و مشکل قلبی را رد کرد؛ به تجویز این آزمایش برای تشخیص بیماری‌های زیر روی می‌آورد:

  • اسپاسم منتشر مری: به وضعیتی که انقباضات غیر ارادی، نامنظم و گاهی شدید مری عبور غذا به معده را دشوار کند؛ اسپاسم پراکنده مری گفته می‌شود.
  • آشالازی: این بیماری یک اختلال نادر محسوب می‌شود و به زمانی گفته می‌شود که عضله اسفنکتر مری، منقبض یا نیمه منقبض شده و مشکلاتی در بلع به وجود می‌آورد.
  • ازوفاژیت ائوزینوفیلیک: این بیماری یک بیماری مزمن آلرژیک است؛ که در آن به دلیل تجمع نوعی از گلبول‌های سفید به نام ائوزینوفیل در دیواره مری؛ مری ملتهب شده و اختلالاتی در عملکرد آن ایجاد می‌شود.
  • اسکلرودرمی: این بیماری یک بیماری مزمن روماتیسمی خود ایمنی است که با سخت شدن پوست و بافت همبند زیرین همراه می‌شود. این بیماری می‌تواند در هر سنی انسان را گرفتار کند اما در بین بزرگسالان 30 تا 50 سال رایج‌تر است.
  • مری مته‌ای یا مری فندق شکن: در این بیماری، انقباض شدید مری باعث می‌شود غذا و مایعات به مری راه نیابند؛ این بیماری می‌تواند باعث درد شدید و ناگهانی قفسه سینه شود که ممکن است با درد قلب اشتباه گرفته شود.

2. مرکز انجام مانومتری مری _ علائم بیماری مری

نشانه‌هایی که در این بخش می‌آوریم می‌توانند نشانه‌های هشدار دهنده مری بیمار باشند. توصیه می‌شود در صورت داشتن هر یک از این علائم، فورا به پزشک مراجعه کرده و علت را جویا شوید.

علائمی که ممکن است بیماری‌های مری برای شما ایجاد کنند عبارتند از:

  • درد و مشکل در بلع و تورم غدد لنفاوی
  • گرفتگی و خشن شدن صدا
  • سرفه خشک و استفراغ خونی
  • ایجاد غده در اطراف استخوان ترقوه
  • احساس گیر کردن چیری در مری در هنگام غذا خوردن که با نوشیدن آب هم رفع نمی‌شود
  • درد گلو و تنگی نفس
  • سوزش سر دل و حالت تهوع
  • کاهش اشتها و درد شکمی مزمن
  • تب، سردرد و زخم دهانی

3. دلایل ایجاد بیماری‌های مری

بعضی از مشکلاتی که درمان نشده‌اند، برخی عادات روزمره ما و یا حتی ژنتیک و ارث می‌توانند در ایجاد بیماری‌های مری موثر واقع شوند. بعضی از عوامل ایجاد آسیب و بیماری مری عبارتند از:

  • ریفلاکس معده (شایع‌ترین علت التهاب و مشکلات مری)
  • حساسیت و مصرف خوراکی‌های حساسیت‌زا
  • سیستم ایمنی ضعیف و مشکلات عفونی
  • عدم خوردن آب به مقدار کافی بعد از خوردن قرص
  • التهاب لنفوسسیتی
  • مصرف الکل و تنباکو
  • رژیم غذایی نامناسب که حاوی ویتامین‌های مناسب نیستند
  • بیماری سلیاک
  • ژنتیک و ارث

مرکز انجام مانومتری مری _ توصیه‌هایی برای مراقبت از مری و دستگاه گوارش

مرکز انجام مانومتری مری _ توصیه‌هایی برای مراقبت از مری
مرکز انجام مانومتری مری _ توصیه‌هایی برای مراقبت از مری

ما می‌توانیم با رعایت برخی نکات و افزودن بعضی عادات خوب در سبک زندگی خود؛ از بسیاری از بیماری‌های گوارشی از جمله بیماری‌های مری دوری کرده و تا حد زیادی خود را در برابر این بیماری‌ها حفظ نماییم.

مرکز انجام مانومتری مری حکمت در این بخش، چند نکته برای سلامت مری و سایر اعضای دستگاه گوارش به شما عزیزان توصیه می‌نماید.

  • رژیم غذایی مناسب شامل خوراکی‌های کم چرب و کم ادویه و مصرف غذاهای پرفیبر
  • پشت گوش نینداختن درمان مشکل ریفلاکس اسید معده
  • عدم مصرف زیاد غذاهای محرک مانند غذاهای تند و سرخ کردنی
  • عدم مصرف زیاد الکل، کافئین و تنباکو
  • پرهیز از دراز کشیدن بلافاصله بعد از خوردن غذا
  • یافتن راه‌هایی برای مدیریت استرس

مرکز انجام مانومتری مری _ عوارض و مزایای مانومتری مری

مرکز انجام مانومتری مری _ عوارض احتمالی و مزایا
مرکز انجام مانومتری مری _ عوارض احتمالی و مزایا

در این بخش با مرکز انجلام مانومتری مری همراه باشید؛ تا عوارض احتمالی و مزایای انجام آزمایش مانومتری مری را برای شما عزیزان شرح دهیم.

عوارض احتمالی مانومتری مری

مانومتری مری یک تست ایمن و عوارض چندان زیادی ایجاد نخواهد کرد. با این حال ممکن است برخی بیماران ناراحتی خفیف در گلو، سوزش کمی در بینی یا ریفلکس اسید معده را تجربه نمایند.

در موارد نادر نیز احتمال کمی برای ایجاد خونریزی، عفونت و آسیب به مری، سرفه و استفراغ وجود دارد.

توصیه می‌شود این آزمایش را در یک مرکز مانومتری مری مطمئن و تحت نظر یک متخصص گوارش انجام دهید؛ تا عوارض احتمالی را تا حد ممکن کاهش داده و بهترین نتیجه را از انجام مانومتری مری دریافت نمایید.

مزایای انجام مانومتری مری

در بیان مزایای انجام این آزمایش در یک مرکز انجام مانومتری مری مطمئن، می‌توان به موارد زیر شاره نمود:

  • تشخیص دقیق: تست مانومتری مری اطلاعات دقیق و مفیدی در مورد نحوه عملکرد و حرکات عضلات مری به پزشک داده؛ به تشخیص اختلالات مری کمک می‌کند.
  • راهنمای درمان: نتایج این آزمایش به پزشک شما کمک می‌کند؛ مناسب‌ترین روش درمانی بیماری‌هایی مانند آشالازی را برای شما در پیش بگیرند.
  • بررسی اختلالات بلع: تست مانومتری مری با اندازه‌گیری هماهنگی و قدرت انقباض عضلانی مری، در ارزیابی مشکلات بلع مفید خواهد بود.
  • ارزیابی قبل از جراحی: برای انجام جراحی‌های خاص مانند جراحی ضد ریفلاکس، انجام آزمایش مانومتری مری برای اطمینان از عملکرد درست و سالم مری مهم است.
  • نسبتا بدون درد و عوارض جدی: این آزمایش در صورتی که توسط پزشک ماهر و متخصص و در یک مرکز انجام مانومتری مری تخصصی انجام شود؛ بدون درد جدی و عوارض طولانی مدت خطرناک خواهد بود.
  • عدم نیاز به زمان طولانی برای انجام آزمایش: این آزمایش نهایتا 45 دقیقه طول خواهد کشید و بعد از آن شما بلافاصله می‌توانید به انجام کارهای روزانه خود بازگردید.
  • غیر تهاجمی و بدون نیاز به جراحی: این آزمایش امکان معاینه مری بدون نیاز به جراحی و روش‌های تهاجمی به پزشک می‌دهد.
  • عدم نیاز به بستری: همانطور که پیش‌تر گفتیم؛ شما بعد از انجام تست مانومتری مری می‌توانید به راحتی و بلافاصله رانندگی کرده و سایر کارهای روزمره خود را انجام دهید؛ همچنین نیاز ضروری به همراه برای انجام این تست نخواهید داشت.
  • عدم محدودیت سنی: این آزمایش محدودیت سنی خاصی ندارد.

سوالات متداول از مرکز انجام مانومتری مری حکمت

مرکز انجام مانومتری مری _ سولات متداول
مرکز انجام مانومتری مری _ سولات متداول

در این بخش با مرکز انجام مانومتری مری حکمت همراه باشید؛ تا پاسخگوی بعضی سوالات پر تکرار شما عزیزان باشیم.

  • در کجا می‌توان مانومتری مری را انجام داد؟

این آزمایش را می‌توان در کلینیک‌های تخصصی که تجهیزات انجام این آزمایش را داشته باشند انجام داد. همچنین کلینیک حکمت شیراز به دلیل داشتن تجهیزات پیشرفته و متخصصین گوارش برای انجام این آزمایش، پیشنهاد خوبی خواهد بود.

  • آیا مانومتری مری دردناک است؟

به طور کلی این بیماری ایمن و قابل تحمل است و در هنگام آزمایش ممکن است؛ تنها درد و سوزش کم و خفیفی در گلو و بینی خود تجربه نمایید.

  • آیا آزمایش مانومتری مری برای افراد دیابتی امکان پذیر است؟

بله، افراد دیابتی می‌توانند بدون هیچ گونه مشکلی این آزمایش را انجام دهند؛ تنها لازم است در مورد تغییر دوز و قطع موقت داروهای خود با پزشک مشورت نمایند.

  • هزینه مانومتری مری چگونه است؟

تست مانومتری مری هزینه مشخص و ثابتی ندارد؛ شما می‌تواند برای اطلاع از هزینه این آزمایش با همکاران ما در کلینیک حکمت تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

همانطور که در این صفحه متوجه شدید؛ مانومتری مری نقش مهمی در ارزیابی حرکات و عملکرد عضلات مری دارد.

این تست یک ابزار مفید و ارزشمند برای ارزیابی الگوهای حرکتی مری و همچنین تشخیص اختلالات و مشکلات مری است.

هدف مرکز انجام مانومتری مری حکمت از انتشار این مطالب، افزایش آگاهی شما عزیزان در مورد تست مانومتری مری؛ همچنین تاثیر و کاربرد آن در تشخیص بیماری‌های مری بود.

در صورتی که تمایل دارید این آزمایش را در یک مرکز انجام مانومتری مری تخصصی و مطمئن انجام دهید؛ می‌توانید بسیار راحت نوبت خود را از طریق سایت کلینیک حکمت شیراز دریافت کرده و به این کلینیک تخصصی گوارش مراجعه فرمایید.

از همراهی شما با کلینیک گوارش حکمت در این صفحه سپاس گذاریم؛ امیدواریم مطالب منتشر شده در این صفحه برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

منبع: manometry

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *