مطالب مفید, کولونوسکوپی

بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز

بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز

بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز موضوعی که در این مطلب به صورت کامل در مورد آن صحبت می‌کنیم. در ابتدا بهتر است کمی با این معاینه آشنا شویم. کولونوسکوپی یک روش تشخیصی است که از یک لوله نازک و انعطاف پذیر برای بررسی داخل روده بزرگ (کولون) و راست روده استفاده می‌کند. این روش می‌تواند برای تشخیص سرطان روده بزرگ، پولیپ‌ها، التهاب و سایر بیماری‌های دستگاه گوارش استفاده شود.

کولونوسکوپی یک روش ایمن و موثر است که می‌تواند به تشخیص و درمان بیماری‌های دستگاه گوارش کمک کند. انتخاب بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز باتجربه و ماهر می‌تواند به انجام این روش به طور ایمن و موثر کمک کند.

بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز کسی است که تجربه و مهارت کافی در انجام این روش را داشته باشد. همچنین بتواند آن را به طور ایمن و دقیق انجام دهد. همچنین، بهترین دکتر کولونوسکوپی در باید بتواند نتایج را به طور دقیق تفسیر کند و در صورت لزوم، بیمار را به متخصص دیگری ارجاع دهد. در قسمت‌های بعد در مورد کولونوسکوپی و ویژگی بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز صحبت می‌کنیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نوبت دهی غیر حضوری (آنلاین) و پیگیری در سریع‌ترین زمان، مرکز خدمات سلامت گوارش و کبد حکمت، با کلیک روی دکمه‌های زیر:

بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ کولونوسکوپی چیست؟

بهترین مرکز اندوسکوپی در شیراز _ اتفاقات بعد از اندوسکوپی
بهترین مرکز اندوسکوپی در شیراز _ اتفاقات بعد از اندوسکوپی

کولونوسکوپی نوعی معاینه تشخیصی درمانی است؛ این آزمایش بافت داخلی روده بزرگ که شامل کولون، رکتوم و مقعد است را از نظر وجود موارد غیر‌طبیعی و سلول‌های سرطانی بررسی می‌کند.

در واقع کولونوسکوپی یک نوع آندوسکوپی است که به وسیله دستگاه کولونوسکوپ انجام می‌شود؛ این دستگاه شامل یک حسگر تصویری و لوله‌ای انعطاف پذیر است که در انتهای آن یک لنز نوری قرار گرفته است؛ کولونوسکوپ از چندین فناوری مدرن تشکیل شده است و توانایی تشخیص ضایعاتی که از طریق اشعه ایکس قابل تشخیص نیستند را دارد.

در آزمایش کولونوسکوپی، بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز به وسیله تصاویری که از طریق دستگاه کولونوسکوپ به مانیتور ارسال می‌شوند؛ سرتاسر روده بزرگ شما را معاینه کرده و در صورت نیاز بعضی اقدامات درمانی را انجام می‌دهد.

بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ کولونوسکوپی چگونه انجام می‌شود؟

بهترین مرکز اندوسکوپی در شیراز _ بیماری‌های قابل تشخیص با اندوسکوپی
بهترین مرکز اندوسکوپی در شیراز _ بیماری‌های قابل تشخیص با اندوسکوپی

در این بخش با بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز همراه باشید؛ ما تمام اطلاعات لازم جهت آمادگی بیشتر شما برای انجام کولونوسکوپی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

1) بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ آمادگی قبل از انجام کولونوسکوپی

آمادگی برای آزمایش کولونوسکوپی باید از سه روز قبل از انجام آن آغاز شود؛ بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز ، با توجه به شرایط شما تمام اقدامات لازم قبل از انجام کولونوسکوپی را برای شما شرح می‌دهد؛ کارهای لازم قبل از انجام این عمل اغلب شامل موارد زیر است:

  • از سه روز قبل از انجام کولونوسکوپی فقط خوراکی‌های کم فیبر مصرف کنید.
  • مصرف مکمل‌های حاوی فیبر یا دارو‌های ضد اسهال را از سه روز قبل از آزمایش متوقف کنید.
  • اگر بیماری خاصی دارید و دارو‌های خاصی مصرف می‌کنید؛ حتما به پزشک متخصص خود اطلاع دهید و دستورالعمل‌های توصیه شده را انجام دهید.
  • یک روز قبل از انجام آزمایش فقط نوشیدنی‌های شفاف و دارای رنگ روشن (حداقل 8 لیوان) مصرف کنید و از مصرف خوراکی‌های جامد خودداری کنید.
  • مصرف ملین بدون نسخه و یا ملین تجویز شده توسط پزشک را از یک روز قبل از انجام آزمایش شروع کنید. (طبق دستورالعمل روی بطری یا دستورالعمل داده شده توسط پزشک)
  • دو ساعت قبل از آزمایش هیچ نوع نوشیدنی و خوراکی مصرف نشود.

2) بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ در طول انجام کولونوسکوپی چه اتفاقی می‌افتد؟

بهترین مرکز اندوسکوپی در شیراز _ انواع اندوسکوپی
بهترین مرکز اندوسکوپی در شیراز _ انواع اندوسکوپی

در ابتدا داروی آرامش‌بخش و یا بیهوشی به شما تزریق می‌شود تا در طول عمل درد و ناراحتی احساس نکنید؛ سپس روی یک تخت به پهلو دراز می‌کشید و بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز ، کولونوسکوپ را از طریق مقعد وارد راست روده و کولون می‌کند؛ این اسکوپ ابتدا روده بزرگ شما را جهت دید بهتر پزشک کمی باد می‌کند؛ در مراحله بعد دوربین یک تصویر ویدیوئی را به مانیتور می‌فرستد تا پزشک متخصص شما بتواند سرتاسر پوشش روده بزرگ و راست روده شما را بررسی کند.

در طول این عمل که نهایتا یک ساعت طول خواهد کشید؛ بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز در صورت وجود پولیپ، از آن نمونه برداری می‌کند؛ سپس به آزمایشگاه می‌فرستد تا از نظر وجود سرطان آزمایش شود؛ پولیپ‌ها در بیشتر موارد بدون ضرر هستند، اما به مورد توجه داشته باشید که بیشتر سرطان‌های روده بزرگ از پولیپ‌ها آغاز می‌شوند؛ بنابراین برداشت زودهنگام پولیپ می‌تواند تا حد زیادی در پیشگیری از سرطان موثر باشد.

در آخر بعد از از بین رفتن اثر دارو‌های بیهوشی و یا آرامش‌بخش، پزشک شما آنجه در طول عمل مشاهده کرده را برای شما شرح می‌دهد؛ همچنین دستورالعمل‌هایی برای بعد از کولونوسکوپی به شما ارائه خواهد داد.

از آنجایی که به دلیل دارو‌های آرامش‌بخش نمی‌توانید رانندگی کنید و یا تنها به خانه بازگردید؛ بهتر است یک نفر به عنوان همراه در کنار شما باشد.

بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ کولونوسکوپی برای چه کسانی نیاز است؟

بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ کولونوسکوپی برای چه کسانی نیاز است؟
بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ کولونوسکوپی برای چه کسانی نیاز است؟

در این بخش با بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز همراه باشید؛ ما مواردی که باعث می‌شوند به انجام آزمایش کولونوسکوپی نیاز پیدا کنید را برای شما شرح می‌دهیم.

1) بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ علائم بیماری زوده بزرگ

بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ علائم بیماری‌های روده بزرگ
بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ علائم بیماری‌های روده بزرگ

گاهی ممکن است علائمی را در خود مشاهده کنید که پزشک شما برای تشخیص علت آن‌‌ها، آزمایش کولونوسکوپی را برای شما تجویز کند؛ در این بخش با بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز همراه باشید تا بعضی از این علائم را برای شما شرح دهیم:

  • خونریزی
  • شکم درد
  • کاهش وزن غیر طبیعی
  • وجود خون در مدفوع
  • مدفوع تیره و سیاه و رنگ
  • اسهال یا یبوست

در واقع کولونوسکوپی، ابزاری برای تشخیص و گاهی درمان بیماری‌هایی مانند پولیپ و سرطان کولورکتال (سرطان کولون و رکتوم) است؛ از آنجایی که سرطان کولورکتال تا زمانی که به حد کافی پیشرفت نکرده باشد علائم زیادی ایجاد نمی‌کند؛ آزمایش کولونوسکوپی می‌تواند باعث تشخیص زود هنگام و همچنین درمان کوتاه‌تر و راحت‌تر این نوع سرطان شود؛ توصیه می‌شود آزمایش کولونوسکوپی را هر 10 سال یکبار برای اطمینان از سلامت روده بزرگ خود انجام دهید.

2) چه شرایطی باعث می‌شود به کولونوسکوپی نیاز پیدا کنید؟

بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ چه کسانی به کولونوسکوپی نیاز دارند؟
بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ چه کسانی به کولونوسکوپی نیاز دارند؟

بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز غربالگری سرطان (کولونوسکوپی) را برای افرادی که شرایط زیر را دارند توصیه می‌کند:

  • افرادی که بالای 45 سال دارند، زیرا در این سن احتمال ابتلا به سرطان کولورکتال بیشتر می‌شود.
  • افرادی که سابقه شخصی و یا خانوادگی سرطان کولورکتال دارند.
  • افرادی که مبتلا به پولیپ روده هستند.
  • افرادی که سابقه خانودگی پولیپ دارند.
  • افرادی که دچار چاقی زیاد هستند.
  • افرادی که زیاد الکل مصرف می‌کنند و یا زیاد سیگار می‌کشند.
  • افرادی که دچار بیماری‌های التهابی روده هستند.
  • افرادی که مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر یا بیرون زدگی روده مبتلا هستند.
  • افرادی که به پروکتیت یا التهاب راست روده مبتلا هستند.
  • افرادی که به بیماری‌‌هایی مانند هموروئید (بواسیر) و شقاق مبتلا هستند.

به شما عزیزان توصیه می‌شود اگر شرایط بالا را دارید و یا علائم بیماری‌ روده بزرگ را در خود احساس می‌کنید؛ سریعا به بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز مراجعه کنید، اگر تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر دارید؛ می‌توانید بصورت آنلاین و یا حضوری با همکاران ما در بهترین مرکز کولونوسکوپی در شیراز ارتباط برقرار کنید.

3) اقدامات درمانی که می‌توانند در طول کولونوسکوپی انجام شوند

بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ اقدامات درمانی با کولونوسکوپی
بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ اقدامات درمانی با کولونوسکوپی

همانطور که پیش‌تر گفته شد، کولونوسکوپی تنها یک ابزار تشخیص و معاینه نیست، بلکه قابلیت درمان بعضی بیماری‌های روده بزرگ را نیز دارد؛ در طول کولونوسکوپی، در صورتی که بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز متوجه زخم و یا بافت غیر‌طبیعی مانند پولیپ شود؛ می‌تواند اقدامات درمانی زیر را انجام دهد:

  • برداشت پولیپ
  • بستن زخم‌ها
  • تزریق دارو
  • برطرف کردن انسداد‌ها
  • قرار دادن استنت‌ها
  • درمان بافت‌ها بوسیله لیزر درمانی

بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ کولونوسکوپی توسط چه کسی انجام می‌شود؟

بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ کولونوسکوپی توسط چه کسی انجام می‌شود؟
بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ کولونوسکوپی توسط چه کسی انجام می‌شود؟

بهتر است برای دریافت بهترین نتیجه و کم کردن خطرات و عوارض تا حد امکان، آزمایش کولونوسکوپی توسط یک متخصص گوارش و کولونوسکوپی انجام شود؛ چرا که متخصصین گوارش آموزش‌های ویژه‌ای در مورد روش‌های مختلف آندوسکوپی مربوط به دستگاه گوارش می‌بینند.

در واقع کولونوسکوپی و سایر روش‌های آندوسکوپی تنها معاینه و مشاهده داخل بدن شما نیستند؛ بلکه همانطور که در مطالب قبل گفتیم، ممکن است شما به بعضی اقدامات درمانی در طول کولونوسکوپی نیاز داشته باشید؛ به همین خاطر یک متخصص گوارش که کاملا اعضای سیستم گوارش از جمله روده بزرگ را می‌شناسد؛ همچنین در مورد بهترین روش‌ها برای درمان هر بیماری آگاهی دارد، می‌تواند به بهترین شکل آزمایش کولونوسکوپی را برای شما عزیزان انجام دهد.

در صورتی که می‌خواهید سلامت روده بزرگ خود را به دست متخصصی توانمند و با تجربه بسپارید؛ کلینیک حکمت به همراه بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز بهترین پیشنهاد برای شما عزیزان خواهد بود؛ برای دریافت نوبت در سریع‌ترین زمان ممکن، می‌توانید از طریق سایت کلینیک حکمت و یا از طریق مراجعه حضوری اقدام فرمایید.

بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ ویژگی‌های بهترین دکتر کولونوسکوپی
بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ ویژگی‌های بهترین دکتر کولونوسکوپی

از مهم‌ترین کار‌ها برای شروع اقدامات درمانی مانند کولونوسکوپی، انتخاب بهترین متخصص است؛ در این بخش ما به شما در انتخاب بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز راهنمایی کرده و ویژگی‌های مهمی که باید به آن‌ها توجه کنید را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم.

1) تخصص مربوطه:

برای گرفتن بهترین نتیجه از آزمایشات و اقدامات درمانی، بهتر است برای هر مشکلی به متخصص مربوط به آن مراجعه کنید؛ زیرا در این صورت راحت‌تر می‌توانید به متخصص خود اعتماد کنید و از روند درمان حس بهتری داشته باشید؛ همچنین عوارض و خطرات احتمالی را به حداقل می‌رسانید.

2) تجربه بالا:

بدون شک در کنار تخصص، داشتن تجربه بالا نیز برای متخصص بسیار اهمیت دارد؛ زیرا متخصصی که در موقعیت‌های مختلف حضور داشته و روش‌های درمانی متعدد را امتحان کرده است؛ راحت‌‌تر می‌تواند بهترین روش درمان مناسب شرایط شما را پیدا کند.

3) مراکز و بیمارستان‌های همکار:

به عنوان مثال شما باید بدانید بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز که مورد نظر شماست؛

  • با کدام کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها همکاری دارد؟
  • آیا در صورت نیاز راحت می‌توانید با متخصص خود ارتباط برقرار کنید؟
  • در صورت بوجود آمدن مورد اضطراری سریع می‌توانید اقدام به گرفتن نوبت کرده و به پزشک خود مراجعه کنید؟

4) جزئی نگر و پیگیر:

بهترین دکتر متخصص گوارش در شیراز باید با ریزبینی وضعیت شما را بررسی کند؛ با پرسش سوالات متعدد به متحمل‌ترین نتیجه برسد؛ سپس بعد از انجام آزمایشات و بدست آوردن نتیجه قطعی، درمان شما را سریعا آغاز کرده و پیگیر وضعیت سلامت شما باشد.

بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ اهمیت انجام کولونوسکوپی

اندوسکوپی معده – عوارض احتمالی
اندوسکوپی معده – عوارض احتمالی

همانطور که در مطالب قبل اشاره کردیم، سرطان کولورکتال در اکثر موارد از پولیپ روده شروع می‌شود؛ سرطان کولورکتال سومین رتبه در مرگ و میر ناشی از سرطان را به خود اختصاص داده است؛ خوشبختانه بر اساس مطالعات انجام شده، کولونوسکوپی می‌تواند 60 تا 70 درصد مرگ ناشی از سرطان را کاهش دهد؛ چرا که متخصصین می‌توانند با انجام کولونوسکوپی، پولیپ‌ها را قبل از تبدیل شدن به سرطان تشخیص داده و از بین ببرند.

در حقیقت سایر غربالگری‌های مربوط به سرطان روده بزرگ مانند آزمایش خون مخفی در مدفوع برای تایید تشخیص سرطان کولورکتال چندان مناسب نیستند؛ کولونوسکوپی تنها روشی است که قابلیت معاینه بصری کل کولون و رکتوم را دارد و سرطان را زودتر از هر آزمایش دیگری تشخیص می‌دهد؛ این روش به متخصص این امکان را می‌دهد که کل روده بزرگ را در یک صفحه نمایش ببیند؛ همچنین در صورت وجود پولیپ اقدام به حذف آن کند.

به شما هموطنان توصیه می‌شود؛ هر 10 سال یکبار جهت اطمینان از سلامت روده بزرگ خود و جلوگیری از سرطان خطرناک کولورکتال، آزمایش کولونوسکوپی را انجام دهید؛ اگر به دنبال یافتن بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز هستید؛ کلینیک تخصصی گوارش شیراز و متخصصین ما آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ فواید و عوارض آزمایش کولونوسکوپی

بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ فواید و عوارض
بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ فواید و عوارض

توجه داشته باشید در صورتی که آزمایش کولونوسکوپی را زیر نظر یک متخصص با تجربه انجام دهید؛ عوارض و خطرات احتمالی را به کمترین حد ممکن خواهید رساند؛ در صورتی که تمایل دارید این آزمایش را تحت نظر بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز انجام دهید، از طریق سایت و یا با مراجعه حضوری نسبت به گرفتن نوبت اقدام فرامایید.

مزایای انجام کولونوسکوپی

  • در تشخیص سریع‌تر و مطمئن‌تر سرطان کولورکتال موثر است.
  • در صورت نبود نتایج غیر طبیعی هر 10 سال یکبار نیاز به انجام آن دارید.
  • روشی تشخیصی و درمانی است و بجز معاینه قابلیت درمان بعضی بیماری‌های روده بزرگ را دارد.
  • روشی کم تهاجم و کم خطر است.
  • سریع انجام می‌شود و 30 دقیقه یا در صورت نیاز به درمان نهایتا 60 دقیقه طول می‌کشد.
  • این روش عوارض کمی داشته و خطر جدی شما را تهدید نمی‌کند.

عوارض احتمالی کولونوسکوپی

  • ممکن است واکنش غیرطبیعی به دارو‌های آرام بخش یا بیهوشی داشته باشید.
  • در صورت وجود پولیپ و نمونه برداری از آن ممکن است کمی خونریزی اتفاق بی‌افتد.
  • عفونتی که نیازمند به آنتی بیوتیک باشد.
  • احتمال آسیب به دیواره روده بزرگ وجود دارد.

بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز _ سوالات متداول

بهترین دکتر اندوسکوپی معده _ سوالات متدول
بهترین دکتر اندوسکوپی معده _ سوالات متدول

در این بخش بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز پاسخگوی پرتکرارترین سوالات شما عزیزان خواهد بود.

  • آیا کولونوسکوپی درد دارد؟

معمولا با وجود داروهای آرام بخش یا بیهوشی افراد دردی احساس نمی‌کنند اما در برخی از افراد ممکن است ناراحتی جزئی و درد کمی احساس شود.

  • دوره نقاهت بعد از کولونوسکوپی چقدر است؟

بیشتر افراد معمولا بعد از گذشت 24 ساعت به بهبودی می‌‌رسند.

  • آزمایش کولونوسکوپی چقدر خطرناک است؟

این آزمایش در صورتی که تحت نظر یک متخصص انجام شود بی خطر بوده و عوارض کمی دارد.

سخن پایانی

سلامت هر یک از اعضای سیستم گوارشی که در بدن ما بی وقفه فعالیت می‌کنند، پشتوانه‌ی زندگی طولانی و سالم ما هستند؛ پس بدون شک اگر به دنبال عمری طولانی و بدنی سالم هستیم؛ نمی‌توانیم از اهمیت حفظ هر یک از اعضای دستگاه گوارش چشم پوشی کنیم.

مرکز کولونوسکوپی به همراه بهترین متخصصین و همچنین بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز؛ آماده است تا شما عزیزان را در حفظ سلامت دستگاه گوارش شما یاری کند و راهنمای کامل شما باشد؛ در صورت تمایل می‌توانید با مراجعه حضوری به کلینیک حکمت و یا از طریق سایت این مرکز، برای گرفتن نوبت اقدام فرمایید.

از شما بابت همراهی با بهترین دکتر کولونوسکوپی در شیراز در این صفحه سپاس‌گذاریم.

منابع:  diagnostics _ colonoscopy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *