مطالب مفید, آزمایشات

آزمایش هپاتیت ب ab HBsAg

آزمایش هپاتیت ب ab HBsAg چیست؟| نوبت فوری آنلاین | پوشش بیمه، دقیقترین نتایج، جوابدهی سریع

آزمایش هپاتیت ب ab HBsAg به منظور تشخیص هپاتیت ب توصیه می‌شود. هپاتیت، به معنای بروز التهاب در کبد، یکی از اختلالات پرطرفدار جهانی است. کبد به عنوان عضوی حیاتی در بدن، نقش مهمی در دفع سموم و فیلتر کردن مواد مضر از خون دارد. این بیماری از نوع‌های مختلفی از جمله هپاتیت A، B، C، D و E تشکیل شده است. از میان انواع مختلف هپاتیت  سه نوع اول از لیست نوشته شده شیوع بیشتری دارند.

برای تشخیص بیماری هپاتیت نوع B ، آزمایش HBsAg یک روش کارآمد محسوب می‌شود.  آزمایش هپاتیت ب  ab HBsAg تنها با گرفتن یک نمونه خون ساده در آزمایشگاه‌های معمولی قابل انجام است. معمولا نتیجه جواب آزمایش هپاتیت ب  ab HBsAg یک هفته تا ۱۰ روز به طول می‌انجامد.

 البته بسیاری از اوقات متخصص صرفا برای اطمینان از سلامت کبد و تکمیل داشته ها برای تشخیص بیماری این آزمایش را تجویز کند. بنابراین به محض تجویز آزمایش هپاتیت ب  ab HBsAg نباید نگران این بود که دچار هپاتیت هستید.

HBSAG، پروتئین سطحی پوشش ویروس هپاتیت است. حضور این پروتئین نشانگر وقوع عفونت حاد است و ترشح آنتی‌بادی به این معناست که بدن به‌ صورت ایمنی به ویروس پاسخگوست. این ویروس به‌علاوه از ایجاد بیماری هپاتیت، می‌تواند به تشکیل سیروز کبدی و حتی سرطان کبد منجر شود. مدت زمان دوره کمون (نهفتگی) بیماری به‌طور متوسط ۷۵ روز است. اما ممکن است این بازه زمانی بین ۳۰ تا ۱۸۰ روز متغیر باشد. ویروس در بازه زمانی ۳۰ تا ۶۰ روز قابل تشخیص است.

نوبت دهی غیر حضوری (آنلاین) و پیگیری در سریع‌ترین زمان، مرکز خدمات سلامت گوارش و کبد حکمت، با کلیک روی دکمه‌های زیر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *