داروها, دسته‌بندی نشده

قیمت تنوفوویر 300

قیمت تنوفوویر 300 ممکن است به دلیل شرایط مختلف تغییر کند. بنابراین بهترین راه برای اطلاع از قیمت تنوفوویر 300 این است که با داروخانه کلینیک تخصصی حمکت تماس بگیرید. قرص تنوفوویر که شبیه به کپسول است برای مبارزه با ویروس ها نظیر هپاتیت B تجویز می‌شود. بنابراین باید متوجه شده باشید که این دارو برای بیماران کبدی تهیه شده است.

مصرف تنوفوویر در همراهی با غذای پر چرب، باعث افزایش تا 40% در تاثیر زیستی دارو می‌شود. فرایند متابولیسم دارو توسط سیستم P450 کبدی انجام می‌شود. همچنین نیمه عمر دارو در بازه 12-18 ساعت قرار دارد.

عوارض جانبی مصرف تنفوویر شامل سردرد، درد شکم، کاهش اشتها، تهوع، استفراغ، افزایش قند خون، کاهش تعداد سلول‌های نوتروفیل است. همچنین این دارو سطح آنزیم‌های کبدی را افزایش می‌دهد و ممکن است مشکلات مرتبط با افزایش آنزیم نیز رخ دهد. البته متخصصان کلینیک حکمت با در نظر گرفتن این عوارض و ارائه راهکارهای درست کمک می‌کنند عوارض به شدت کاهش یابد.

تداخلات دارویی مرتبط با تنفوویر:

  • تداخل با سوبسترای P-gp
  • تداخل با مهارکننده‌های فسفریلاسیون داخل سلولی
  • احتمال تغییر در جذب دارو با مصرف همزمان ارلیستات
  • افزایش سمیت کلیوی

افزایش سمیت کلیوی به معنای افزایش خطر بروز آسیب یا نارسایی کلیه‌ها است. این به این معناست که مصرف یک دارو یا مواد دیگر ممکن است باعث ایجاد مشکلات و آسیب به عملکرد کلیه‌ها شود. سمیت کلیوی می‌تواند منجر به کاهش تخلیه مواد ضایعه از بدن و انباشت آنها در کلیه‌ها شود. این امر ممکن است نیاز به مراقبت و نظارت بیشتر از سوی پزشک در مورد کارکرد کلیه‌ها و استفاده از داروها داشته باشد.

نوبت دهی غیر حضوری (آنلاین) و پیگیری در سریع‌ترین زمان، مرکز خدمات سلامت گوارش و کبد حکمت، با کلیک روی دکمه‌های زیر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *