مطالب مفید, آزمایشات, اندوسکوپی, تجهیزات پزشکی, مطالب پزشکی

فیلم آندوسکوپی معده| مرکز تخصصی گوارش و کبد حکمت

فیلم آندوسکوپی معده موضوعی است که در این مطلب به آن می‌پردازیم. در واقع بیماری‌های گوارشی امروزه به یکی از معظلات تبدیل شده‌اند که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند. برای بررسی دقیق و تشخیص مشکلات دستگاه گوارش، بهترین روش انجام اندوسکوپی معده است.

در این روش از لوله‌ای منعطف و بلند به نام آندوسکوپ استفاده می‌شود. با کمک دوربین متصل به آن قسمت‌های مختلف بررسی می‌شوند و نتیجه به صورت فیلم آندوسکوپی معده در صفحه مخصوص نمایش داده می‌شود.

فیلم آندوسکوپی معده اطلاعات دقیقی را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد. در این صورت تشخیص بیماری‌ها بسیار آسان‌تر خواهد شد و روند بهبودی سریع‌تر می‌شود. انجام اندوسکوپی معده هیچ خطری ندارد و این روش کم تهاجمی و ایمن شناخته شده است. بنابراین اگر شما هم بیماری‌های گوارشی مانند درد شدید شکم، نفخ، زخم معده، یبوست و… را به صورت مداوم تجربه می‌کنید؛ بهتر است این علائم را جدی بگیرید و در سریع‌ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید.

کلینیک حکمت با ارائه بهترین و متنوع‌ترین خدمات در کنار شماست تا با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات اطلاعات دقیقی را از فیلم آندوسکوپی معده در اختیار شما قرار دهد. در این مطلب به صورت کامل در مورد فیلم آندوسکوپی معده صحبت می‌کنیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه موارد زیر را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

  • نحوه آمادگی برای فیلم آندوسکوپی معده
  • چه کسانی به آندوسکوپی معده نیاز دارند؟

نوبت دهی غیر حضوری (آنلاین) و پیگیری در سریع‌ترین زمان، مرکز خدمات سلامت گوارش و کبد حکمت، با کلیک روی دکمه‌های زیر:

آندوسکوپی معده چیست؟‌

فیلم آندوسکوپی معده ؛ اندوسکوپی چیست
فیلم آندوسکوپی معده ؛ اندوسکوپی چیست

آندوسکوپی معده یک روش تشخیصی است که برای بررسی داخلی معده استفاده می‌شود. این روش از طریق استفاده از دستگاهی به نام آندوسکوپ، که شامل یک لوله نازک و انعطاف‌پذیر با دوربین مجهز شده است، صورت می‌گیرد. در این روش، آندوسکوپ از طریق دهان و سپس مری و بعد به داخل معده راه می‌یابد. دوربین آندوسکوپ تصاویری را از داخل معده ثبت می‌کند و به متخصص گوارش برای تشخیص بیماری‌ها و اختلالات معده ارائه می‌دهد.

فیلم آندوسکوپی معده برای تشخیص بیماری‌هایی مانند التهاب معده، زخم معده، خونریزی معده و جسم خارجی در معده بسیار کمک کننده است. از این روش آزمون برای بررسی علت علائم ناشی از دستگاه گوارش نیز بهره می‌گیرند. این روش غیر تهاجمی است و به طور کلی برای بیمار قابل تحمل است.

فیلم آندوسکوپی معده ؛ آندوسکوپی معده چگونه انجام می‌شود؟

فیلم آندوسکوپی معده ؛ دریافت فیلم آندوسکوپی
فیلم آندوسکوپی معده ؛ دریافت فیلم آندوسکوپی

روال انجام آندوسکوپی معده و دریافت فیلم آندوسکوپی معده به شرح زیر است:

آمادگی: قبل از تهیه فیلم آندوسکوپی معده ، بیمار باید به طور کامل برای این آزمون آمادگی جسمی و روحی داشته باشد؛ آمادگی جسمی طبق توصیه پزشک بسیار مد نظر است. این آمادگی شامل خالی کردن معده در طول شب قبل از آزمون و پرهیز از خوردن و آشامیدن در زمان مشخص است.

بیهوشی: ممکن است پزشک توصیه کند که بیمار باید بیهوش شود. البته آندوسکوپی با روش‌های بی حسی موضعی نیز انجام می‌شود.

وارد کردن آندوسکوپ: پس از بیهوشی، آندوسکوپ (یک لوله نازک و انعطاف‌پذیر) از طریق دهان و مری معده وارد معده می‌شود. این لوله دارای دوربین است که تصاویر داخلی معده را ضبط می‌کند.

بررسی معده: طی انجام آندوسکوپی، متخصص گوارش با کمک تصاویر داخلی معده، به بررسی و بررسی کامل معده می‌پردازد. او می‌تواند التهاب‌ها، زخم‌ها، خونریزی‌ها، توده‌ها و سایر تغییرات را تشخیص دهد.

نمونه‌برداری و درمان: در صورت لزوم، متخصص گوارش می‌تواند نمونه‌هایی از بافت‌های مشکوک گرفته  و آزمایش کند.  در این حالت پزشک به برداشتن زخم‌ها، ترمیم خونریزی یا برداشتن سنگهای صفراوی اقدام می‌کند.

پایان آندوسکوپی: پس از بررسی کامل معده و انجام هر نوع درمان لازم، آندوسکوپ از معده خارج می‌شود.

آندوسکوپی دریافت فیلم آندوسکوپی معده یک روش امن و موثر برای تشخیص عوارض معده است. در این روش پزشک اطلاعات دقیقی درباره وضعیت معده بیمار دریافت کرده و به تشخیص و درمان بیماری‌های معده کمک می‌کند.

منابع: wikipedia, endoscopy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *