اندوسکوپی, آزمایشات, تجهیزات پزشکی, مطالب پزشکی, مطالب مفید

آندوسکوپی بدون بیهوشی؛ مرکز تخصصی گوارش و کبد

آندوسکوپی بدون بیهوشی معاینه‌ای است که با کمک دستگاهی به نام آندوسکوپ نواحی مختلف گوارش را بررسی می‌کند. در حقیقت آندوسکوپ دستگاهی لوله مانند است که مجهز به دوربین است و با کمک آن تصویربرداری از بخش مورد نظر انجام می‌شود.

یکی از مشکلاتی که امروزه بسیاری از افراد با آن مواجه هستند، بیماری‌های گوارشی مانند یبوست، درد شکم و نفخ است. در برخی مواقع افراد به صورت مداوم بیماری‌های گوارشی را تجربه می‌کنند. در چنین شرایطی لازم است هر چه سریع‌تر مشکلات خود را با پزشک متخصص در میان بگذارند.

برای بررسی دقیق مشکلات مربوط به دستگاه گوارش، بهترین روش انجام آندوسکوپی بدون بیهوشی است. تشخیص بیماری‌ها در همان مراحل ابتدایی بسیار مهم است چرا که افراد سریعا می‌توانند درمان را شروع کنند و تاثیر زیادی بر روند بهبودی خواهد داشت.

کلینیک حکمت برای انجام آندوسکوپی بدون بیهوشی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها استفاده می‌کند. همچنین کادر درمانی این مجموعه در تمام مدت زمان انجام معاینات در کنار شما عزیزان خواهد بود تا به صورت دقیق معاینات خود را انجام دهید. اولویت مجموعه حکمت همواره افزایش اعتماد مراجعه کنندگان بوده و در راستای تحقق این هدف متنوع‌ترین خدمات را ارائه کرده است.

در این مطلب به صورت کامل در مورد اندوسکوپی بدون بیهوشی صحبت می‌کنیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه موارد زیر را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

  • اندوسکوپی بدون بیهوشی چیست؟
  • اندوسکوپی بدون بیهوشی چگونه انجام می‌شود؟
  • نحوه آمادگی برای اندوسکوپی بدون بیهوشی

نوبت دهی غیر حضوری (آنلاین) و پیگیری در سریع‌ترین زمان، مرکز خدمات سلامت گوارش و کبد حکمت، با کلیک روی دکمه‌های زیر:

آندوسکوپی بدون بیهوشی چیست؟

آندوسکوپی بدون بیهوشی چیست
آندوسکوپی بدون بیهوشی چیست

آندوسکوپی بدون بیهوشی یک روش تشخیصی است که در آن از مصرف بیهوشی برای بیمار در هنگام انجام فرآیند استفاده نمی‌شود. در این روش، از یک دستگاه آندوسکوپ به کمک یک لوله نازک و انعطاف‌پذیر با یک دوربین در انتهای آن، استفاده می‌شود. آندوسکوپی بدون بیهوشی نیز برای بررسی ساختارها و اعضای داخلی بدن به کار می‌رود.

آندوسکوپ با وارد شدن به سازمان بدن، قادر است تصاویری دقیق از گلو، مری، معده، روده‌ها و مجاری صفراوی ایجاد کند. این تصاویر بر روی صفحه نمایش نشان داده می‌شوند تا پزشک بتواند به بررسی و تشخیص درستی از وضعیت داخلی بدن بپردازد.

آندوسکوپی بدون بیهوشی از آنجایی که بیمار نیازی به بیهوشی ندارد، به دلیل کاهش خطرات مربوط به مصرف بیهوشی، راحت‌تر، ارزان‌تر و سریع‌تر از آندوسکوپی با بیهوشی است.

آندوسکوپی بدون بیهوشی چگونه انجام می‌گیرد؟

آندوسکوپی بدون بیهوشی ؛ نحوه انجام اندوسکوپی
آندوسکوپی بدون بیهوشی ؛ نحوه انجام اندوسکوپی

روش و فرآیند آندوسکوپی بدون بیهوشی به صورت زیر انجام می‌شود:

  •  در ابتدا، بیمار به صورت خوابیده یا نشسته به موقعیتی راحت قرار می‌گیرد.
  •  پس از آن، نازل بینی یا دهان با استفاده از مواد مخصوص ضدعفونی می‌شود. سپس، پزشک یک آندوسکوپ انعطاف‌پذیر و دارای دوربین را به طور آهسته و با دقت از طریق بینی یا دهان وارد می‌کند.
  •  با تغییر موقعیت آندوسکوپ، پزشک تصاویر دقیق از داخل بدن بیمار را روی یک صفحه نمایش مشاهده می‌کند.
  •  در این حین، پزشک می‌تواند نمونه‌برداری، بیوپسی، برداشتن سنگ‌ها، اجرای عمل جراحی کوچک و یا برخی فرآیندهای درمانی را انجام دهد.
  •  پس از پایان آندوسکوپی بدون بیهوشی، دستگاه به آرامی بیرون آورده می‌شود و بیمار به استراحت می‌پردازد.

 از مزایای آندوسکوپی بدون بیهوشی کاهش خطرات، صرفه‌جویی در زمان و هزینه، و بازگشت سریعتر به وضعیت طبیعی پس از آندوسکوپی است.

منابع:  endoscopy, health

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *