مطالب مفید, آزمایشات, تجهیزات پزشکی, کولونوسکوپی, مطالب پزشکی

کولونوسکوپی با بیهوشی؛ مرکز تخصصی گوارش و کبد

کولونوسکوپی با بیهوشی یک فرایند پزشکی است. در این روش پزشک متخصص با استفاده از یک دستگاه ویژه به نام کولونوسکوپ، داخل روده بزرگ (کولون) و بخشی از روده کوچک را بررسی می‌کند. این فرایند برای تشخیص و غربالگری برای بیماری‌های روده بزرگ مانند التهاب روده‌ای، تشکیل پولیپ‌ها، خونریزی روده و سرطان روده استفاده می‌شود.

معمولا افرادی که بیماری‌های گوارشی مانند یبوست شدید، درد شکم، نفخ و عفونت روده مبتلا هستند، باید انجام کولونوسکوپی با بیهوشی را جدی بگیرند. در این روش میزان درد و ناراحتی از انجام این آزمایش، کاهش می‌یابد. برای انجام اندوسکوپی با بیهوشی از آرام بخش‌های مخصوص استفاده می‌شود و بنا بر تشخیص پزشک نوع و دوز آن مشخص می‌شود.

اگر شما هم برای انجام کولونوسکوپی با بیهوشی به دنبال بهترین مرکز هستید، بهترین انتخاب برای شما کلینک حکمت خواهد بود. این مرکز برای انجام کولونوسکوپی با بیهوشی از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات استفاده می‌کند. همچنین کادر پزشکی متخصص این مجموعه در تمامی مدت زمان انجام کولونوسکوپی با بیهوشی در کنار شما خواهند بود؛ تا با اطمینان کامل معاینات خود را انجام دهید. اولویت مجموعه حکمت همواره افزایش اطمینان و اعتماد مراجعه کنندگان بوده و در راستای تحقق این هدف بهترین خدمات را ارائه کرده است.

در این مطلب به صورت کامل در مورد انجام کولونوسکوپی با بیهوشی و مباحث مربوط به آن صحبت می‌کنیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه موارد زیر را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

  • کولونوسکوپی با بیهوشی چیست؟
  • نحوه انجام کولونوسکوپی با بیهوشی
  • انواع کولونوسکوپی

نوبت دهی غیر حضوری (آنلاین) و پیگیری در سریع‌ترین زمان، مرکز خدمات سلامت گوارش و کبد حکمت، با کلیک روی دکمه‌های زیر:

کولونوسکوپی با بیهوشی چیست؟

کولونوسکوپی با بیهوشی چیست
کولونوسکوپی با بیهوشی چیست

کولونوسکوپی با بیهوشی یک روش پزشکی است که در آن برای بررسی روده بزرگ و مستقیم بیمار، بیهوشی استفاده می‌شود. این روش باعث راحتی بیمار در طول فرآیند می‌شود و وضعیت آرامش و آسودگی را برای او فراهم می‌کند.

پیش از انجام کولونوسکوپی، بیمار بیهوشی دریافت می‌کند، که می‌تواند به شکل بیهوشی کلی یا همچنین بیهوشی هوشیار باشد. بیهوشی کلی وضعیتی از عمق نیمه بیداری تا خواب عمیق ایجاد می‌کند، در حالی که بیهوشی هوشیار حالتی آرامش‌بخش و خوابرسان دارد.

پس از اعمال بیهوشی، یک دستگاه به نام کولونوسکوپ وارد روده بزرگ بیمار می‌شود. این دستگاه شامل یک لوله انعطاف‌پذیر است که در آن یک دوربین وجود دارد. پزشک با کنترل دستگاه، کولونوسکوپ را در داخل روده حرکت داده و تصاویر را در زمان واقعی مشاهده می‌کند.

کولونوسکوپی با بیهوشی معمولاً ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد. سردرد، تهوع و نفخ ممکن است یکی یا دو روز بعد از کولونوسکوپی در بیمار مشاهده شود.

نحوه انجام کولونوسکوپی با بیهوشی

کولونوسکوپی با بیهوشی ؛ نحوه انجام کولونوسکوپی
کولونوسکوپی با بیهوشی ؛ نحوه انجام کولونوسکوپی

کولونوسکوپی با بیهوشی روشی تشخیصی است که برای بررسی روده بزرگ در حالتی که بیمار تحت تأثیر بیهوشی قرار دارد، استفاده می‌شود.

در ابتدا، بیمار به میزان قابل تعیین متخصص تحت بیهوشی یا نیمه هوشیاری قرار می‌گیرد. سپس، پزشک یک دستگاه به نام کولونوسکوپ را از طریق مقعد وارد روده بزرگ بیمار می‌کند. کولونوسکوپ شامل یک لوله انعطاف‌پذیر است (با قطر مختلف و متناسب با نیاز و بدن بیمار)  که در آن یک دوربین قرار دارد. پزشک با کنترل دستگاه، کولونوسکوپ را در داخل روده حرکت داده و تصاویر را بر روی صفحه نمایش مشاهده می‌کند. این روش به پزشک کمک می‌کند تا هرگونه نقص، التهاب، پلیپ‌ها، تومورها یا سایر تغییرات روده را تشخیص دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *