مطالب مفید, آزمایشات

ازمایش توکسین کلستریدیوم clostridium toxin a b

ازمایش توکسین کلستریدیوم clostridium toxin a b

ازمایش توکسین کلستریدیوم clostridium toxin a b ، جهت بررسی تأثیر سیتوتوکسین (سمیت سلولی) بر رشد سلول‌های انسانی در محیط کشت، انجام می‌شود. این آزمایش، یک روش حساس برای تشخیص توکسین‌ها است. اما برای دریافت نتایج ازمایش توکسین کلستریدیوم clostridium toxin a b، به مدت 24 تا 48 ساعت زمان نیاز است. احتمال این که این آزمایش در یکی از آزمایشگاه‌های بالینی میکروبیولوژی انجام شود کم است.

برای ازمایش توکسین کلستریدیوم clostridium toxin a b مقداری از مدفوع بیمار به عنوان نمونه گرفته می‌شود. دقت کنید که نمونه‌های فریز شده یا بیش از حد گرم شده مورد پذیرش کلینیک نیست.

معمولا افرادی که دچار اسهال های خفیف، متوسط و شدید هستند و چند روز این عارضه ادامه داشته این آزمایش توصیه می‌شود. ازمایش توکسین کلستریدیوم clostridium toxin a b بیشتر برای کسانی توصیه می‌شود که پیش از اسهال از آنتی بیوتیک‌ها استفاده کرده‌اند.

البته این آزمایش گاهی برای تشخیص نوعی سم که ناشی از سرکوب سیستم ایمنی است نیز استفاده می‌شود. مدفوعی که نمونه شما را تشکیل می‌دهد باید تازه باشد چرا که توکسین طول عمر ۲ ساعت دارد. بدین معنی که اگر بیش از این زمان باشد نمونه خطا دار خواهد بود. و در نهایت باید بگوییم که برای ازمایش توکسین کلستریدیوم clostridium toxin a b نیاز به آمادگی خاصی نیست. مدت زمان تحویل نمونه به آزمایشگاه حداکثر ۱ ساعت باید باشد اما مدت زمان کشت و تحت آزمون قرار گرفتن تا ۴۸ ساعت زمان می‌برد.

نوبت دهی غیر حضوری (آنلاین) و پیگیری در سریع‌ترین زمان، مرکز خدمات سلامت گوارش و کبد حکمت، با کلیک روی دکمه‌های زیر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *