مطالب مفید, آزمایشات

آزمایش تشخیص سرطان تخمدان HE4 ROMA

آزمایش تشخیص سرطان تخمدان HE4 ROMA چیست؟| نوبت فوری آنلاین | پوشش بیمه، دقیقترین نتایج، جوابدهی سریع

آزمایش تشخیص سرطان تخمدان HE4 ROMA برای تشخیص سرطان تخمدان حتی در مراحل اولیه توصیه می‌شود. در آزمایش تشخیص سرطان تخمدان HE4 ROMA دو عبارت ROMA و HE4 فاکتورهای مهم تشخیصی به شمار می‌آیند. HE4  یک پروتئین موجود در تخمدان‌ها و در برخی از سلول‌های سرطانی تخمدان افزایش می‌یابد. اندازه‌گیری سطح HE4 با دقت می‌تواند به تشخیص زودرس سرطان تخمدان کمک کند. گفته می‌شود که ROMA برای سنجش بدخیمی به کار می‌رود. این الگوریتم با ارزیابی عوامل ریسک و سطح مارکرها به‌طور همزمان، احتمال سرطان تخمدان را محاسبه می‌کند.

معمولا آزمایش تشخیص سرطان تخمدان HE4 ROMA برای بانوان مشکوک به این بیماری توصیه می‌شود. اما گاهی تنها دلیل توصیه این آزمایش وجود افراد مبتلا در سابقه فامیلی اوست. بدین ترتیب با این تست متخصص با خیال راحت‌تر در مورد بیماری های مختلف تشخیص و درمان صادر می‌کند.

همچنین گاهی اوقات متخصصان برای این که بتوانند برای یک عارضه کوچک تمام نتایج را در دست داشته باشند آزمایش تشخیص سرطان تخمدان HE4 ROMA را تجویز می‌کنند. بنابراین به محض دیدن این تست نگران نشوید. این آزمایش می‌تواند به صورت تکنولوژی مراقبت‌های بهداشتی زنانه مورد استفاده قرار گیرد. در نتیجه پاسخ آزمایش تشخیص سرطان تخمدان HE4 ROMA، باعث افزایش زنده‌مانی و کاهش نرخ مرگ و میر از سرطان تخمدان می‌شود.

شاید شما به دلیل بیماری احتمالی اندومتریوز به پزشک مراجعه و او آزمایش تشخیص سرطان تخمدان HE4 ROMA را تجویز کرده باشد. هیچ جای نگرانی وجود ندارد چرا که این آزمایش معمولا برای بسیاری از عوارض رحمی صادر می شود. برخی از فاکتورهای آزمایش تشخیص سرطان تخمدان HE4 ROMA با اندرومتریوز شباهت دارد و نباید در این باره وسواس به خرج داد.

معمولا برای انجام این آزمایش مراقبت‌های اولیه خاصی نیاز نیست اما در این باره با پزشک خود مشورت کنید. همچنین ممکن است که نتیجه این آزمایش با نمونه برداری همزمان توصیه شود که باز هم جای نگرانی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *