مطالب مفید, آزمایشات

آزمایش سلیاک Endomysial IgA

آزمایش سلیاک Endomysial IgA چیست؟| نوبت فوری آنلاین | پوشش بیمه، دقیقترین نتایج، جوابدهی سریع

آزمایش سلیاک Endomysial IgA برای تشخیص وجود آنتی بادی‌های IgA بر علیه آنزیم ترانس گلوتامیناز پیشنهاد می‌شود. این آنتی بادی‌ها در بیماران مبتلا به سلیاک باعث تخریب مخاط روده می‌شود. همچنین آنتی بادی مورد نظر در بیماران مبتلا به درماتیت هرپتیفرم سبب آسیب پوستی می‌شوند. آسیب‌های پوستی حاصل از این عارضه شامل خارش و پوسته شدن پوست و در نهایت له شدن آن است.

بیماری سلیاک (Coeliac disease) یک نوع بیماری ارثی خودایمنی است. در بدن بیماران آنتی بادی‌های EMA  در روده، پس از مصرف غذاهایی که حاوی گلوتن هستند (مانند گندم و جو)، افزایش می‌یابند. افزایش آنتی بادی‌ها به هر دلیل منجر به کاهش جذب غذا در روده  شده و در نهایت به سوء تغذیه می‌انجامد. بنابراین می‌توان حدس زد که یکی از علل بیماری‌هایی که برای ان آزمایش سلیاک Endomysial IgA توصیه می‌شود کاهش وزن بدون علت است.

آزمایش سلیاک Endomysial IgA برای نمونه‌گیری نیاز به هیچ گونه رعایت غذایی یا ناشتا بودن ندارد. چیزهایی که در آزمایش سلیاک Endomysial IgA موجب تداخلات و گرفتن نتیجه مشکوک می‌شود همولیز، لیپمیک و ایکتریک شدید است. گفته شده است که میزان نرمال شناسایی در آزمایش سلیاک Endomysial IgA کمتر از 1/10 است. اما باز هم باید به رنج آزمایشگاهی خاص آزمایشگاه مورد نظر توجه کرد.

معمولا نتیجه این آزمایش حداقل ۱ هفته به طول می‌انجامد.

آزمایش سلیاک Endomysial IgA
آزمایش سلیاک Endomysial IgA برای تشخیص عارضه‌های مرتبط با آنتی بادی خاصی در بدن انجام می‌شود. علایم بیماری‌های مرتبط با این آنزیم می‌تواند به صورت حساسیت خود را نشان دهد.

خدمات مرکز سلامت گوارش و کبد حکمت:

اندوسکوپی فوقانی PEG (کارگذاری لوله گاستروستومی از طریق اندوسکوپ) کولونوسکوپی اندوسونوگرافی مانومتری مری PH متری مری فیبرواسکن کبد

محتوای این صفحه به زودی تکمیل خواهد شد...

برای دریافت و پیگیری نوبت به صورت غیر حضوری در مرکز خدمات سلامت گوارش و کبد حکمت، می‌توانید به راحتی و از طریق کلیک بر روی دکمه های زیر، در سریع‌ترین زمان نوبت دریافت کنید.

اینجا پیام بگذارید؛ همکاران ما با شما تماس می گیرند.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *