مطالب مفید, آزمایشات

آزمایش زخم روده (quatiferon) IGRA

آزمایش زخم روده (quatiferon) IGRA چیست؟| نوبت فوری آنلاین | پوشش بیمه، دقیقترین نتایج، جوابدهی سریع

آزمایش زخم روده (quatiferon) IGRA چیست و چرا باید آن را جدی بگیریم؟. IGRA برای تشخیص سرطان روده یا استعداد این سرطان و پیشگیری از آن توصیه می‌شود. هر چند سرطان روده یک سرطان تقریبا شایع است اما قابلیت درمان را دارد. آزمایش زخم روده  (quatiferon) IGRA به بیمار کمک می‌کند تا سریع تر تحت شناسایی و درمان قرار گیرد. البته که پاسخ این آزمون همیشه منجر به شناسایی سرطان روده یا استعداد آن نیست. اما از بزرگسالان به طور خصوص ۵۵ ساله‌ها به بالا خواسته می٬شود که هر ۱۰ سال یک بار این آزمایش را انجام دهند. هر چند افرادی که سابقه فامیلی دارند باید آزمایش زخم روده  (quatiferon) IGRA را از ۵۰ سالگی در کنار کولونوسکوپی شروع کنند.

تا به امروز یکی از عوامل تشخیص سرطان‌های کولون یا روده وجود خون در مدفوع است. اما آزمایش زخم روده  (quatiferon) IGRA معمولا برای تشخیص عوامل خونریزی دهنده روده نیز که غیر سرطانی است نیز استفاده می‌شود.

اهمیت آزمایش زخم روده  (quatiferon) IGRA از آن جاست که افرادی که دچار این بیماری هستند و علایم خاصی ندارند را زودتر شناسایی می‌کند. گفته شده که آزمایش زخم روده  (quatiferon) IGRAنیازی به وجود خون به عنوان شناساگر در مدفوع ندارد. همچنین مصرف خوراکی‌های خاص روی این تست اثر خاصی ندارد. در این تست حتی با وجود دیگر عوامل خونریزی دهنده مثل هموروئد تست به خوبی پاسخ واقعی را ارائه می‌دهد. برای انجام آزمایش زخم روده (quatiferon) IGRA کافیست که یک نمونه بسیار کوچک از مدفوع به آزمایشگاه ارائه شود. در ادامه در خصوص این آزمایش بیشتر صحبت می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

نوبت دهی غیر حضوری (آنلاین) و پیگیری در سریع‌ترین زمان، مرکز خدمات سلامت گوارش و کبد حکمت، با کلیک روی دکمه‌های زیر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *